مجموعه من افضل اغانيMp3 الفنان جورج وسوف وكلمات الاغاني

كلمات الاغاني اولا :

 [من هنا ورايح]

من هنا ورايح انا قلبى هيسامح
ان قالوا قلبى جريح احسن مايقولو جارح
مبقتش مستهلة اكره ولو وهلة
كل الجراح سهلة دواها بقى واضح
قلبى هتعتب ليه ماخلاص بقى مش جرح
وان سبنا جرح فيه هتحس يعنى بفرح
مبقتش مستهلة اكره ولو وهلة
كل الجراح سهلة دواها بقى واضح
سيبه ياقلبى يروح ياريت ينسى الالم
واللى جرح مجروح ماكفاية جرح الندم
مبقتش مستهلة اكره ولو وهلة كل الجراح سهلة دواها بقى واضح

.... [اه حبايب]

بس فين الحب غايب
وليه يا قلبي ما لكش نايب
شافوا إيه بس فعينينا
سمعوا إيه يتقال علينا
صدّقوه صعبان علينا الفراق
أغلى الحبايب حبايب آه حبايب
الحبايب دول عيونك آه يا قلبي
ونّسوني في ليل غرامك آه يا قلبي
شفت فرح ما شوفتهوش
عشت عمر ما عشتهوش
أنا قلت دول ما بيجرحوش
جرّحوا قلبي اللي دايب
شافوا إيه بس فعينينا
سمعوا إيه يتقال علينا
صدّقوه صعبان علينا الفراق
أغلى الحبايب آه حبايب
الليالي غدروا بينا آه يا عيني
إتنسينا وباعوا فينا آه يا عيني
آه يا جرح العمر آه
كان حبيب صدّقته آه
خان وعودي وباع هواه
ده الهوى مليان عجايب
شافوا إيه بس فعينينا
سمعوا إيه يتقال علينا
صدّقوه صعبان علينا الفراق
أغلى الحبايب حبايب آه حبايب

 [انا راضي بالسهر]


أنا راضي بالسّهر لو سَهري يريَّحك
حسهرلك يا قمر لو كان ده يفرّحك
واحلفلك باللي ليَّ يا أغلى الناس عليَّ
أنا جيت الدنيا ديَّ علشان أفرَّحك

لو مش حسهرلك إنت حسهر تاني لِمين
يللي بجمالك إنت والله ما شافتش عين
إثقل يا حبيبي إثقل واوصل للبدر اوصل
وقول يا بدر إنزل وانا حقعد مطرحك
واحلفلك باللي ليَّ يا أغلى الناس عليَّ
أنا جيت الدنيا ديَّ علشان أفرَّحك

يا حبيب حياتي إنت قلبي عاشق هواك
وبقول يا روحي إمتى قلبي حينول رضاك
إسأل يا حبيبي إسأل ويَّاك الدنيا أجمل
وهموم الدنيا ترحل أوِّل ما بلمحك
واحلفلك باللي ليَّ يا أغلى الناس عليَّ
أنا جيت الدنيا ديَّ علشان أفرَّحك

  [حلف القمر]

 لف القمر يمين وقلي يا حلوة ساعة ما شافك حلف القمر يا قمر يا قمر يمين وقلي يا حلوة ساعة ماشافك فالحسن لا بعدك ولا قبلك يا روحي يا روحي كملت أوصافك يا يا روحي
حلف القمر لون الورود لون الزهر فوق الخدود زاد الحلا جدايل سود جدايل سود حلي الكرز فوق شفافك يا قمر فالحسن لا بعدك ولا قبلك يا روحي يا روحي كملت أوصافك يا يا روحي
طل الهوى بأحلى عيون قلي الدوى بين الجفون السحر هام بألف لون والشعر غافي عكتافي عيني عيني عالهوى فالحسن لا بعدك ولا قبلك يا روحي يا روحي كملت أوصافك يا يا روحي
حلف القمر يمين وقلي يا حلوة ساعة ما شافك فالحسن لا بعدك ولا قبلك يا روح0ي يا روحي كملت أوصافك

[لسه الدنيا بخير]

لسه الدنيا بخير يا حبيبي لسه الدنيا بخير
اصلي بحب الخير يا حبيبي واتمناه للغير
وانت حبيبي بتعمل قصه
مره بتقسى ومره بتنسى
ليه بتخاف من بكره
ده لسه لسه الطير بيطير
لسه الطير بيطير يا حبيبي
لسه الدنيا بخير ...
قلبي قلبي قلبي
قلبي حقيقي بريء وصغيّر
لكن عمره ما تاه وتغيّر
حالف يدي ويصون ودي
يوفي لقلبك قد ما يقدر .
عمري ما بغدر واقدر اغفر
علشان قلبي كبير
وانت حبيبي بتعمل قصه
مره بتقسى ومره بتنسى
ليه بتخاف من بكره
ده لسه لسه الطير بيطير
لسه الطير بيطير يا حبيبي
لسه الدنيا بخير ...
انسى انسى انسى

 

[مش عم بزعل انا]

  مش عم بزعل انا عليك ... عم بزعل ع الماضي
ع الايام العشناها سوا ... وما كنت راضي
وهلئ راجع بغد غياب ... لتصالح قلبي
والدمع يلي ع خدك يلمع ... ارحم قلبيي
لأ .. لأ ما تبكي عم بتألم .. جروح الماضي
ولا .. لا ما تحكي ... حكيك كلو راح ع الفاضي
ولا .. لا ماتشكي ... بعدك عني منو عادي
لا .. لا لا لا .. لا لا لا .. لا لا لا
قالو القلب يمكن يزعل ... يمكن يرضى
قالو الزعل يمكن يبقى ... يمكن يمضى
كان بقلبي شوية حب ... وشوية وفاء
هلئ صار الحب الماضي ... كلشي اختفى
لأ .. لأ ما تبكي عم بتألم .. جروح الماضي
ولا .. لا ما تحكي ... حكيك كلو راح ع الفاضي
ولا .. لا ماتشكي ... بعدك عني منو عادي


 

[تخسر رهانك]

تخسر رهانك مش أنا اللي يتراهن عليه
قاسيت عشانك قللي خدت منّك إيه
قلبك بعت قلبي عاديت
حبّك ضاع وكان بإيديك
جاي تاني تسأل عليه
لأ مكانك مكانك تخسر رهانك
خليك مكانك إوعى إوعى منّي تقرّب
سقيتني هواك إشرب إشرب زيي وجرّب
دوق الهجر والحرمان كل ما داقوا اللي كمان
مش حنرجع زيي زمان
ما جيه زماني وراح زمانك
قلبك بعت قلبي عاديت
حبّك ضاع وكان بإيديك
جاي تاني تسأل عليه
لأ مكانك مكانك تخسر رهانك
أنا كنت شاري بس ما كنتش شايف
بعد إصطباري ما عادش قلبي خايف
ترجع تاني تشعل نار قلبي رماد وفي الهوى طار
يللا سلام خلص المشوار
ما جيه زماني وراح زمانك
قلبك بعت قلبي عاديت
حبّك ضاع وكان بإيديك
جاي تاني تسأل عليه
لأ مكانك مكانك تخسر رهانك

[الهواء سلطان] 

 
الهوى سلطان الهوى سلطان
يا عاشقين الهوى سلطان
أشكي للزمان ويقللي الزمان
على القلوب الهوى سلطان
الهوى سلطان الهوى سلطان
على القلوب الهوى سلطان

يا حبيب قلبي يا حبيبي يا غرام
يحرم عيني عيني عيني مالمنام
فرحة فؤاده بليالي سهاده
عذابو راحه وانا بصراحه
قلبي بعذابه كتير فرحان
الهوى سلطان الهوى سلطان
على القلوب الهوى سلطان

أنا جيه طيفو آه يا عيني لو يغيب
أشكي أشواقي أشواقي للحبيب
أحن لعذابو لقسوة شبابو
عذابو راحه وانا بصراحه
قلبي بعذابه كتير فرحان
الهوى سلطان الهوى سلطان
على القلوب الهوى سلطان

[روحي يانسمه] 

روحي يا نسمه عند الحبايب ويّا الحنين
قوليلهم كلمه كلمة حبايب عالشوق دايبين
لكن صابرين بالحب هايمين
وحنبقى يا قلبي يا قلبي على طول عاشقين
روحي يا نسمه روووحي ويّا الحنين ويّا الحنين
نعتب عليهم والحق علينا
والشوق إليهم باين في عينينا
ما احنا ابتدينا
واحنا اللي هجرنا أهل الهوى
ومن إيدينا روّح قمرنا
طال النوى من شوق وحنين
لكن صابرين بالحب هايمين
وحنبقى يا قلبي يا قلبي على طول عاشقين
روحي يا نسمه روووحي ويّا الحنين ويّا الحنين
نعرف هوانا ساكن قلوبهم
وبسمة رضانا تنوّر دروبهم
لكن سؤالنا يجدّد املنا
يحيي الغرام
يا نسمه أمانه إدّي الامانه
أحلى الكلام من شوق وحنين
لكن صابرين بالحب هايمين
وحنبقى يا قلبي يا قلبي على طول عاشقين
روحي يا نسمه روووحي ويّا الحنين ويّا الحنين

 

وقت تحميل الاغاني :

حجم الملف :
15.08 MB

]

0 التعليقات :

:) =)) :-T =(( :-L b-( :)( ;)) :( :x :z ;) :D :a :(( Blogger x( ;;) =)( :p :)) :-o :-* Blogger 8-) Smiley 8-(

إرسال تعليق

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))